f


-->

facebook

Halaman

Monday, 21 May 2012

Pakistan Sekat Penggunaan Twitter


Assalamualaikum wbt .. kepada rakan2 blogger & juga pengunjung setia blog ini....

Seperti tajuk diatas, Kerajaan Pakistan telah mengambil tindakan untuk menyekat penggunaan
#Twitter di negara tersebut. Sebab apa diorang nak sekat?? mesti ada yang tertanya-tanya..
Kita yang berada di Malaysia ini, kira bernasib baik. Kerana Kerajaan Malaysia sendiri
tidak menyekat mana-mana laman sosial untuk rakyat Malaysia sendiri.

Kalau ada yang dah disekat, mungkin untuk tindakan berjaga-jaga agar tiada rakyat Malaysia
terpengaruhkan. Apa-apapun kita harus bersyukur, kita masih lagi boleh melayari internet.

artikel selanjut nya :-


ISLAMBAD – Kerajaan Pakistan semalam bertindak menyekat penggunaan Twitter, selepas mendakwa laman mikro itu mempunyai unsur-unsur yang menyesatkan.
Jurucakap Penguatkuasa Telekomunikasi Pakistan (PTA), Mohammad Younis Khan berkata, Kementerian Teknologi Maklumat telah menyekat laman web itu dan keputusan tersebut telah dimaklumkan kepada pihaknya.
“Langkah terbabit diambil kerana ada unsur-unsur yang menyesatkan dalam Twitter,” katanya. – AFP


p/s: AF ada #Twitter, sesiapa yang sudi itu, jangan lupa #Follow AF okay.. #FollowAFDisini
credit : MyNewsHub

Sunday, 20 May 2012

Aishwarya Rai Dikritik Kerana Gemuk


MUMBAI, India - Bintang utama Bollywood yang sinonim dengan gelaran wanita tercantik di dunia, Aishwarya Rai dikritik hebat kerana gagal menurunkan berat badan selepas lima bulan melahirkan anak sulungnya.
Menurut laman web US Weekly kelmarin, bekas Ratu Cantik Dunia itu melahirkan anak perempuan, Aaradyha pada November tahun lalu, hasil perkongsian hidup bersama suaminya, Abhishek Bachchan.
Akhbar Britain, Daily Mail memetik seorang peminat Rai sebagai kecewa kerana aktres berkenaan gagal melaksanakan 'tanggungjawab' untuk kelihatan langsing demi peminatnya.
"Dia seorang aktres Bollywood, justeru, menjadi tanggungjawabnya untuk kelihatan langsing dan cantik," sumber tersebut dipetik sebagai berkata.
Baru-baru ini, sebuah laman web menyiarkan klip video menunjukkan perubahan diri Rai sebelum dan selepas melahirkan anak.
Klip video berkenaan yang diiringi runut bunyi tempikan gajah telah ditonton lebih 500,000 kali di internet.
Sementara itu, peminat heroin filem Dhoom 2 itu menantikan kehadirannya pada festival filem Cannes 2012 di Perancis, minggu ini.
Rai, 38, dijadualkan menghadiri acara Karpet Merah festival filem berkenaan.
- Agensi

P/s: Wow terkejut sekejap tengok Aishwarya Rai...
Credit : Kosmo Online

Lulus PMR Terus Ambil Diploma

Lulus PMR Boleh Ambil Diploma


Assalamualaikum wbt... kepada rakan2 blogger & juga pengunjung setia blog ini....

AF terbaca artikel di Berita Harian Online berkenaan dengan tajuk ' Lulus PMR Boleh Ambil Diploma'
membuatkan AF tertanya-tanya, kenapa tidak dilakukan sejak dahulu, Kenapa baru sekarang
dilaksanakan program ini. Bukan AF tak sokong, tetapi ada sedikit tidak berpuas hati. 
Kerana AF sendiri pelajar kelahiran daripada Sekolah Menengah Teknik. Tetapi Alhamdulilah,
sekarang AF telah memiliki Diploma dan akan meneruskan pengajian seterus nya..

Apa-apa pun, AF sokong program ini, daripada pelajar-pelajar sekarang membuang masa dalam pelajaran 
akademik, lebih baik ambil dalam bidang kemahiran. Kerana pada masa hadapan, Bidang kemahiranlah
yang lebih berguna. Bukan lah AF kata Bidang Akademik yang lain tidak berguna, tetapi kalau hanya
setakat belajar Teori, tetapi tiada Kemahiran untuk menggunakan atau berkemahiran menggunakan benda itu adakah akan menyusahkan orang lain juga. 

artikel selanjutnya :- 

NILAI – Pelajar lepasan Penilaian Menengah Rendah (PMR) berpeluang memperoleh Diploma Vokasional Malaysia (DVM) dalam pelbagai kursus di 78 kolej vokasional seluruh negara.
Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata sebagai permulaan sebanyak 15 Sekolah Menengah Vokasional (SMV) dijadikan program rintis bagi melihat keberkesanan kursus selama empat tahun itu.
Katanya, sebanyak 63 lagi SMV termasuk yang dalam pembinaan pada masa ini akan dinaik taraf menjadi kolej vokasional menjelang 2015.
“Pelajar yang mengikuti pelbagai kursus di kolej vokasional akan memperoleh DVM dikeluarkan Kementerian Sumber Manusia.
“Pendaftaran pelajar bagi aliran ini sejak awal tahun ini adalah 107 peratus daripada kapisiti sepatutnya dan ini menunjukkan permintaan adalah tinggi,” katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas majlis perasmian Karnival dan Ekspo Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan Kompleks KLIA di sini, semalam.
Mohd Puad berkata, beberapa kursus sudah ditambah untuk memenuhi keperluan semasa antaranya kursus penerbangan.
Katanya, pihaknya juga sedang menimbang untuk mempelbagaikan lagi kursus dari semasa ke semasa bagi meningkatkan lagi tahap kolej vokasional.
“Kurikulum vokasional dirombak secara komprehensif supaya ia mencapai standard bagi memenuhi pasaran semasa pekerjaan seperti yang sudah dilaksanakan di beberapa negara antaranya Finland.
“Pasaran kini semakin memerlukan lebih ramai pekerja yang mempunyai pengalaman bekerja dan di kolej vokasional sebanyak 70 peratus pembelajaran berasaskan kemahiran dan 30 peratus akademik,” katanya.

P/s : AF sokong dengan Program ini.
Credit : Berita Harian Online & MyNewsHub

Ahmad Dhani Mahu Finalis Mania Menyanyi Di Hari Lahirnya


Assalamualaikum wbt kepada rakan2 Blogger & juga pengunjung setia blog ini....

Baru sahaja menerima hadiah bernilai RM300,000 , Beliau ingin Finalis Superstar Mania menyanyi 
di Majlis Hari Lahirnya. Cuba korang lihat bagaimana Artis luar mengangkat Artis Malaysia sendiri.

Bukan AF tidak menyokong sesetengah pihak yang tidak ingin menaikkan martabat Dunia Seni Malaysia
sendiri, hanya tahu pentingkan diri. Apa-apa pun Tahniah sekali diucapkan kepada Ahmad Dhani.

artikel selanjutnya :-

KUALA LUMPUR – Ahmad Dhani yang menjadi pembimbing Hafiz yang muncul juara Mania musim pertama mahu menjemput empat lagi finalis pertandingan nyanyian itu iaitu Stacy, Jaclyn Victor, Hazama dan Aril bagi menyanyikan lagu sempena hari lahirnya pada 26 Mei ini.
Menurut gitaris dan penyanyi kumpulan Dewa 19 ini, dia akan menjemput lima finalis pertandingan anjuran Astro Ria itu ke Jakarta untuk majlis hari lahirnya selepas Hafiz meraih hadiah wang tunai RM500,000 dan dia pula membawa pulang RM300,000 atas kemenangannya itu semalam.
“Saya mahu menjemput Hafiz, Stacy, Jaclyn, Hazama dan Aril datang ke rumah saya di Jakarta pada 26 Mei iaitu pada majlis hari lahir saya. Saya mahu mereka menyanyikan lagu untuk saya atas kemenangan ini. Bukan itu sahaja, kumpulan pemuzik pengiring dalam Mania juga akan dijemput.
“Ini adalah sebagai tanda terima kasih saya atas kemenangan ini. Saya sungguh gembira kerana dijemput menyertai Mania dan diangkat pula sebagai pemenang. Saya anggap ini sebagai hadiah sempena ulang tahun hari lahir saya yang ke-40,” katanya dalam nada bersungguh-sungguh.
Pada final Mania itu, selain Hafiz yang muncul juara, naib johan dimenangi oleh Stacy dengan menerima hadiah wang tunai RM200,000, manakala tempat kedua pula diungguli oleh Jaclyn dengan membawa pulang RM100,000 pada pertandingan yang julung kalinya diadakan itu.
Setelah berakhirnya Mania yang 100 peratus ditentukan khidmat pesanan ringkas (SMS) para penonton itu, Ahmad Dhani juga kini sedang merancang untuk membawa kelima-lima orang finalis itu ke Jakarta bagi melebarkan lagi aktiviti mereka dalam bidang nyanyian pada masa depan.
“Kalau boleh saya juga mahu mengikat kontrak bersama Hafiz, Stacy, Jaclyn, Hazama dan Aril di bawah bumbung syarikat saya iaitu Republik Cinta Management di mana saya ada rancangan supaya setiap mereka diberi peluang merakamkan album solo di Jakarta nanti.
“Pada masa yang sama saya juga sudah menyediakan tiga buah lagu khusus berjudul Rindu Merindu, Restu Bumi Dua dan Hingga Ajal Menjemput Ku Tetap Menunggu untuk dinyanyikan sama ada oleh Hafiz atau Aril dalam album yang akan mereka rakamkan kelak,” ujarnya lagi.

P/s : Tahniah diucapkan sekali lagi.. ^__^

Credit : MyNewsHub

Tukang Jual Bubur paling BerStyle di Indonesia


Assalamualaikum wbt.. kepada rakan2 Blogger & juga kepada pengunjung2 setia blog ini...

AF sendiri tabik spring dengan Tukang Jual Bubur di Jakarta, Indonesia.. 
cuba korang tengok, Motor tu.. tak menahan.. siap boleh berniaga jual bubur...

Cuba kalau di Malaysia.. adakah benda ini pernah berlaku.. kalau ada apek2 niaga buah atas
motor yang dah siap dimodify dijadikan motor roda 3.. tapi model Honda EX5... 


Apa-apa pun, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.. betul tak?


P/s: Oh! tidak kalau AF nak guna motor seperti ini untuk berniaga.. LOL

Credit : UpToMu

Nora Danish Memohon Maaf Atas Gambar Dalam GLAM


Assalamualaikum wbt.. kepada rakan2 Blogger & juga pengunjung2 setia...

AF sendiri terkejut akan gambar beliau di ruangan Majalah GLAM yang agak melampau 
dan juga membolehkan mengaibkan diri sendiri & keluarga. Tetapi sewaktu Majalah itu dipasarkan, 
dia berada di Tanah Suci Mekah baru-baru ini.


"Saya akui gambar-gambar saya yang tersiar itu agak melampau dan mengaibkan saya.

"Saya sendiri berasa malu kerana berpakaian sebegitu tambah lagi dengan status saya sebagai ibu tunggal. Saya tahu itu salah saya, saya mohon maaf kepada semua pihak atas keterlanjuran saya," katanya ketika dihubungi di sini semalam.
Nora sebelum ini dikritik kerana membenarkan aksi ghairahnya dirakam sebelum disiarkan dalam majalah tersebut untuk keluaran bulan ini.
Menjelaskan keadaan, katanya, sesi fotografi untuk majalah tersebut sebenarnya telah dilakukan sejak awal tahun ini.

P/s: apa-apa pun , dengan ini tiada lagi sebarang spekulasi terhadap Pelakon Jelita , Nora Danish.

Credit : UpToMu

Tahniah !! Hafiz Juara Mania , Dan Juara Bernilai RM500,000



hafiz juara mania

Assalamualaikum wbt... kepada rakan2 blogger & juga pengunjung2 setia blog ini...

Seperti yang diramalkan oleh ramai pihak termasuk rakan2 blogger AF sendiri..
Juara Mania untuk musim pertama ini dimiliki oleh Juara AF musim ke-7 iaitu, Hafiz .
Dengan kemenangan Hafiz ini, Beliau membawa pulang hadiah bernilai RM500,000.
Sepanjang Mania untuk musim ini, Hafiz yang berada dibawah Empayar Ahmad Dhani (Hijau).
Ahmad Dhani juga sendiri membawa pulang Hadiah bernilai RM300,000 atas kejayaan Hafiz 
yang dinobatkan sebagai Juara Mania.



Manakala bagi tempat Kedua pula, milik Stacy . Dengan kejayaan Stacy yang menduduki tempat
kedua ini, Beliau berjaya membawa pulang Hadiah bernilai RM200,000. Dalam sepanjang 
perjalanan beliau dalam Mania ini, bernaung dibawah empayar Dato M.Nasir (Merah) .





Manakala bagi tempat Ke-tiga ini, Dimiliki oleh penyanyi yang bersuara lantang, iaitu, Jacyln Victor.
Beliau juga berjaya membawa pulang Hadiah sebanyak RM100,000. Dalam perjalanan beliau dalam
Mania ini, bernaung dibawah Empayar Aubrey Suwito (Biru).

P/s : Apa-apa pun AF sendiri mengucapkan Tahniah kepada pemenang-pemenang semua.
Sila tingkatkan Prestasi dan Kualiti anda sebagai Artis bukan sahaja Artis, tetapi Sebagai 
Superstar Malaysia.

Kredit atas gambar di atas : Ryaniez Moments Photography

Thursday, 17 May 2012

Aktor Popular 'Ady Putra' MenFailkan Penceraian


Assalamualaikum wbt .. kepada semua rakan2 Blogger mahupun pengunjung setia blog ini yang tak seberapa..

Dengan tajuk diatas ini, membuatkan AF sendiri terkejut dengan Aktor Popular dengan Drama bersiri 'Tentang Dhia' yang telah menfailkan penceraiannya terhadap isteri beliau pada 11 Mei lalu.

Pasangan yang dikatakan romantis ini, telah mengambil keputusan untuk berpisah secara aman, oleh kerana tiada lagi persefahaman diantara mereka. Apa yang AF sendiri harapkan, jangan kerana tidak lagi persefahaman, korang buat tindakan yang melulu.

Punca menyebabkan Beliau menfailkan penceraian tersebut tidak diberitahu oleh Beliau, kerana tidak mahu mengaibkan pada kedua-dua pihak dan juga ingin menjaga maruah kedua-dua pihak keluarga.

Apa-apa pun, AF berdoa agar korang fikirkan secara masak-masak kan, buat keputusan yang betul2 untuk kebaikkan bersama..

Petikan daripada MyNewsHub.My  :-


KUALA LUMPUR – Satu berita yang amat mengejutkan di mana pelakon lelaki kacak, Ady Putra telah mengesahkan sudah pun memfailkan perceraian terhadap isterinya, Aida Yusof, di Mahkamah Syariah pada 11 Mei lalu.
Pasangan yang sering kali tampil bahagia di khalayak ramai itu mengesahkan mereka berdua mengambil keputusan untuk berpisah secara baik memandangkan tiada persefaham lagi dalam rumah tangga yang dibina.
Sebelum ini, Ady Putra pernah diasak dengan pertanyaan tentang kehidupannya dengan isteri yang masih lagi belum mempunyai anak.
Memetik laporan berita dari Harian Metro, Ady Putra menafikan punca perceraian berlaku disebabkan oleh orang ketiga mahu pun isu tidak mempunyai anak.
Ekoran dari itu, Ady Putra enggan membuka mulut berikutan tidak mahu mengaibkan kedua-dua belah pihak.
“Perpisahan ini bukan mengenai isu tak ada anak atau pun ada orang ketiga, tetapi berpunca daripada masalah dalaman suami isteri yang agak sukar untuk saya ceritakan kerana bimbang mengaibkan orang lain,” kata Ady Putra.
Walaupun perit untuk menerima takdir Ilahi dalam perjalanan hidup rumah tangganya, Ady Putra akur dengan keputusan yang dibuat bila memikirkan jodohnya dengan Aida tidak berpanjangan.
“Dalam setiap kebahagiaan pasti ada kedukaan dan saya tak jangka perkara ini (perceraian) akan berlaku dalam rumah tangga saya.
“Ketika saya pergi mengerjakan umrah, baru-baru ini, saya mohon segala yang terbaik daripada Allah terutama kebahagiaan dalam rumah tangga, tetapi apakan daya saya kerana setakat ini saja jodoh kami,” katanya.

P/s : Suspen kejap LOL

'Samsung Galaxy S3 bakal dilancarkan pada Jun 2012 di Malaysia'





Assalamualaikum wbt .. kepada semua rakan2 blogger dan juga pengunjung2 setia,
seperti tajuk di atas, 'Samsung Galaxy S3 bakal dilancarkan pada Jun 2012 di Malaysia'
AF sendiri peminat setia Samsung Galaxy yang kini AF telah memiliki model Samsung Galaxy W , yang perfomance dikatakan yang terbaik. dan AF sendiri tak sabar bila 
agak nya Samsung Galaxy S3 akan tiba di malaysia.


Samsung secara rasminya telah pun melancarkan peranti mereka yang dinantikan ramai, iaitu Samsung Galaxy S3 yang membawakan bukan sahaja Android 4.0 Ice Cream Sandwich, tetapi turut menyertakan pelbagai fungsi-fungsi tambahan baru bersama-sama dengannya. Dan menurut Pengarah Samsung untuk Asia Tenggara dan Taiwan, ia akan tiba di Malaysia seawal Jun kelak.

Ini adalah memandangkan sokongan yang diterima daripada pengguna tempatan terhadap produk mudah-alih Samsung. Pada tahun lepas sahaja, Samsung mengukuhkan kedudukan di Malaysia dengan peningkatan sehingga 1000% berbanding 2010.
Melalui Samsung Galaxy S3, ia membawakan cip pemprosesan 1.4GHz empat-teras, kamera belakang 8-megapixel, kamera hadapan 1.9-megapixel, skrin 4.8inci dengan paparan HD Super AMOLED dengan resolusi 306ppi, dan bateri 2100mAh. Harga jualannya di Malaysia masih tidak diketahui buat masa ini.






P/s: macam mana, wahai peminat2 Samsung Galaxy, mesti tidak sabar akan kemunculan Samsung Galaxy S3 di Malaysia :D

‘Saya nak Rita’ - Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak


Assalamualaikum wbt ... Kepada rakan2 semua yang sudi menjengguk blog #AF yang tak seberapa ini,
dengan post terbaru ini, AF sendiri terkejut dengan artikel yang dikeluarkan oleh surat khabar 'Harian Metro'
dan juga Media Massa mengenai Pemain Bola Sepak Kebangsaan mohon untuk batalkan hasrat untuk bercerai bersama dengan Aktress Popular iaitu Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak & Rita Rudaini Mohamad

Apa yang AF harapkan , biar la bersatu semula demi kebaikkan bersama dan juga untuk anak2 kelak.
Itu tak bermakna AF sendiri menyokong tindakan Aidil Zafuan dengan sewenang2nya memohon cerai & memohon kembali semula, seolah2 tiada pendirian tetap dengan keputusan yang Beliau ambil itu.

apa2 pun, AF doakan semoga Pasangan sentiasa meletus dengan pelbagai kontroversi ini.. Kembali seperti sedia kala..Seperti pasangan2 suami isteri, ibu dan ayah kepada anak2.. Amin


ini artikel yang dipetik oleh Harian Metro : -


PETALING JAYA: “Saya masih sayangkannya. Kalau boleh saya nak kembali bersama Rita dan anak-anak,” kata pemain bola sepak kebangsaan, Mohamad Aidil Zafuan Abd Razak ketika ditemui di luar Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam.
Dia yang mesra dengan panggilan Aidil ditemui selepas menarik balik permohonan bercerai dengan isterinya, aktres popular, Rita Rudaini Mohamad@Mokhtar.
Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Muhammad membenarkan permohonan Aidil, 25, namun memerintahkannya selaku plaintif membayar kos kerugian RM250 kepada Rita, 36, kerana menarik balik kes itu di saat akhir iaitu kelmarin, sehari sebelum sebutan kes.
Ketika ditemui di luar mahkamah, Aidil berkata, dia berharap dengan penarikan balik permohonan cerai itu, hubungan dia dan Rita pulih.
“Kalau Rita setuju dengan permohonan kembali taat (yang difailkannya semalam), perkara ini selesai. Saya nak dia dan anak-anak balik ke rumah saya di USJ1 (Subang). Sekarang dia menetap di rumah sewa di Damansara,” katanya yang hadir di mahkamah memakai kemeja dan seluar hitam.



P/s : Sila doakan kebahagiaan rumahtangga orang lain.. jangan pula menjatuh atau mencuba meretakkan
rumahtangga orang lain..

MTV - Ramlah Ram Feat Sleeq 'Sesaat Kau Datang'




Assalamualaikum wbt.. kepada semua rakan2 blogger dan juga pengunjung2 setia blog AF ni..
sekian lama AF meninggalkan blog tanpa khabar berita.. akhirnya kembali juga disini
untuk meng'hupdate blog yang dah lama bersawang...

Dan AF akan kembali menceriakan & mensensasikan blog ini yang tak seberapakan..
#Mampu ker..

untuk posting hari ini, AF nak post MTV Kak Melah aka Ramlah Ram yang sudah berkolaborasi
bersama dengan artis dari Selatan Tanah Air aka Negara Jiran , Singapura iaitu Kumpulan Sleeq.
Lagu Ciptaan ID Mifzal dan juga Lirik ditulis oleh Zie-Syafruddin ini , telah menggegarkan
industri hiburan negara yang tak ada begitu besar, tetapi kita rakyat Malaysia harus bangga.
Dengan usaha yang dilakukan Komposer2 muda ini.. Memang #Terbaik

Apa2 pun Jom kita layan , dan AF akan letak lirik untuk korang berkaroks dalam blog ini.. #LOL

Lirik Lagu Sesaat Kau Datang -Ramlah Ram ft SleeQ

Verse 1
Sesaat Kau Datang……..
Sesaat Kau Hilang………
Kemunculan dirimu…..
Penuh misteri………..

Verse 2
Kau Mendekat…
Kau Menjauh….
Kau tinggalkan diriku…
Sesudahnya kau membuang
Mencampakkan aku……….

Verse 3
(Alif)


Its not that i dont love you
I just dont want to hurt you
I cant let go of all the good times we share together

(Syarif)
I hate to be cold but i got to let you go

Chorus:
Sungguh kejamnya dirimu….
Mengkhianati cinta yang ku semat di jiwa
Kau hancurkan segala harapan…
Kau remukkan cinta yang telah kita bina…..
Ha….Ha…..Ha…Ha.…Ha…..Ha…

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..
Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati…
Tapi ku ikhlas melepaskanmu…
Karena aku manusia biasa…..

Verse 4
(Alif and Syarif)
Nothings easy girl
Nothings easy girl
Aint nothings easy i hope you understand me girl
Nothings easy girl
Aint nothing in this world
Could ever compare to what we had 
Whats gone

Repeat Chorus:
Sungguh kejamnya dirimu….
Mengkhianati cinta yang ku semat dijiwa..
Kau hancurkan segala harapan…
Kau remukkan cinta yang telah kita bina…..
Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..Ha..

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..

Jika sudah kau mencintai dia
Putuskan aku dengan baik caranya
Walaupun sakit hati ku rasa
Sesungguhnya aku tak rela……..
Kerna hatiku masih mencintai
Dirimu dengan sepenuh hati…
Tapi ku ikhlas melepaskanmu…
Karena aku manusia biasa…..

Verse 5
Tiada salahku kepada dirimu
Kau buatku sengsara
Kau buat kecewa
Ku Harap ada karma
Yang datang kepadamu……kepadamu

Thursday, 19 January 2012

HotFM Hentikan Segmen ' Panggilan Hangit ' Selamanya


Assalamualaikum wbt... sekian lama meninggalkan seketika blog ni...
AF minta maaf, sejak kebelakangan ini sedikit kesibukan dalam dunia realiti..

AF sendiri terkejut, segment yang digemari ramai di HotFM iaitu ' Panggilan Hangit '
telah dihentikan serta-merta, yang dikatakan seorang Artis Senior ini melentinghanya kerana panggilan hangit.
AF fikir dia dah meroyan, tak ada ' Job ' sehingga dia buat demikian. 

Dalam satu pengumuman ringkas menerusi HotFM , AM Krew yang membariskan Faisal Ismail, Fara Fauzana, AG dan juga Usop Wilcha , bahawasanya segment Panggilan Hangit hanya tinggal kenangan.

Sabar je la dengan perangai ArtisSenior itu, jika tak boleh gurau lebih baik tinggal dalam hutan. Mungkin itu lah tempat yang paling sesuai dengan Artis Senior itu.

berita selanjut nya.. di bawah ini : ..
Persoalan sama ada segmen yang menjadi kegemaran ramai ini akan di’tutup selamanya atau hanya sementara sudah terjawab pagi tadi melalui radio.
Dalam satu pengumuman ringkas menerusi Hot FM, AM Krew yang membariskan Faisal Ismail, Fara Fauzana, Usop Wilcha dan AG memberitahu segmen Panggilan Hangit kini hanya kenangan.
Pihak pengurusan di’khabarkan telah mengambil keputusan untuk memberhentikan segmen ini buat selamanya dan peminat Hot FM yang selama ini setia menanti di hadapan radio setiap pagi akan kecewa bermula hari ini.

Walaupun tidak menyatakan apa sebab sebenar penutupan segmen Panggilan Hangitini, kami menerima satu dakwaan liar yang berkata ia’nya berpunca dari insiden seorang artis senior yang melenting.
Al-kisahnya, satu pagi seperti biasa AM Krew menjadikan artis senior yang kita kenal seorang yang cepat melenting & bermulut laju ini sebagai sasaran, tetapi tanpa mereka duga gurauan mereka menjadi isu serius.
Tidak dapat kami pastikan apa butiran Panggilan Hangit yang artis senior ini terima tetapi khabarnya selebriti wanita ini telah pun membawa perkara remeh ini ke pihak atasan & hasilnya, Panggilan Hangit tamat riwayat.
Jika kami sebutkan nama artis senior ini di’sini, pasti kami akan turut di’heret bersama dalam isu ini –maklumlah, semenjak dua menjak ini, beliau sensitif dengan isu gurauan generasi baru sampai tahap buka fail saman. Eh.

Sumber : GilerKentang & RotiKaya 

Thursday, 5 January 2012

(Live Update) Sesi Temuramah Nur Amalina Che Bakri


Assalamualaikum kepada rakan-rakan blogger yang tak jemu-jemu
menjenguk blog yang tak seberapa ini. 

Akhir nya dapat juga kita lihat Sesi temuramah Nur Amalina Che Bakri yang juga merupakan
Pelajar Genius Malaysia 2004. Siapa tak sangka kan, tetapi AF sendiri memahami keadaan 
Nur Amalina Che Bakri seperti Terkena Kejutan Budaya Barat yang selama ini
mungkin Beliau tidak pernah merasakan. Semoga Beliau sedar akan apa yang beliau 
lakukan sebelum ini, Ambil Iktibar dan pengajaran dengan apa yang berlaku.

Kami Rakyat Malaysia agak kecewa dengan aksi-aksi beliau di tayangkan dan hebat diperkatakan
di Arena Media Massa , dan juga dunia Cyber.

Dengan apa yang berlaku ini, tolong tolong tolong, jangan lakukan perkara ini lagi. 
Wahai Cik Nur Amalina Che Bakri , Sila berubah dan kami akan sentiasa mendoakan Kejayaan beliau disana.

Beberapa Video yang sempat dirakan oleh blogger-blogger atau wartawan yang berada di Rumah Keluarga
Nur Amalina Che Bakri.



P/s : please make our proud of you.. thanks Nur Amalina Che Bakri.

Wednesday, 4 January 2012

Perbezaan Nur Amalina Che Bakri Vs Siti Fatimah Mukhtar

Nur Amalina Che Bakri
Siti Fatimah Mukhtar
Assalamualaikum wbt... kepada geng-geng Blogger...

Perbezaan diantara Pelajar Genius Malaysia ini, Nur Amalina Che Bakri dan Siti Fatimah Mukhtar ..
Sama Pandai , Sama-sama dapat 17 A1. Tetapi mungkin ada kelebihan pada Siti Fatimah kerana 
mendapat 17 A1 1 A2 .. tetap dapat membiasakan diri di UK.

Hangat diperkatakan seluruh negara mahasiswa cemerlang Malaysia ke United Kingdom membuka aurat dan hilang jati diri serta sebagainya. Pesan kami, jangan kita menjadi terlalu negatif, kerana kita semua manusia ada kelebihan dan kekurangan, dan ramai lagi watak cemerlang negara yang terus mengekalkan jati diri dan nama baik negara untuk kita semua teladani.
Ambillah yang jernih. Mari kita belajar daripada contoh-contoh kejayaan dan positif.
Anak Kelantan yang menduduk tempat pertama dalam SPM 2006, dengan 17 1A dan 1 2A, kini sedang membuat jurusan perubatan (Medicine) di University of Nottingham, United Kingdom. Beliau ialah Siti Fatimah Mukhtar.
Masih kekal dengan imej tudung labuh, masih kekal dengan jati diri sebagai seorang rakyat Malaysia dan sebagai seorang Muslim. Inilah watak yang seharusnya menjadi contoh kepada seluruh anak muda dan para pelajar di seluruh negara

Siti Fatimah berada di University Of Nottingham
 Fatimah (kiri sekali) bersama rakan-rakan kuliah perubatan di University of Nottingham, masih mengekalkan imej bertudung labuh walaupun berada di negara Barat.


Fatimah (dua dari kiri) menyemak bacaan Quran rakan beliau.

Masa lapang digunakan untuk mengajar dan sama-sama bertadarus al-Quran bersama teman-teman di sekitar Nottingham, UK.Majlis sering dihadiri oleh para pelajar Malaysia, Brunei dan Indonesia yang bacaan mereka disemak oleh Fatimah yang sudah menghafaz lebih kurang 17 juzu’ al-Quran
untuk ketahui maklumat lanjut : Uptomu & SuaraPeople

P/s: Sejuk perut ibu yang mengandungkan Siti Fatimah Mukhtar.

Nur Amalina Che Bakri Lantang Bersuara di Status Facebook


Assalamualaikum wbt....

Nur Amalina Che Bakri yang merupakan Pelajar Genius Malaysia pada tahun 2004
berjaya mendapat 17 A1 dalam SPM 2004 ...

Diperkatakan Beliau lantan bersuara dalam Status Facebook, selepas beberapa Jam hebat diperkatakan...

AF sendiri tidak percaya, Mudah-mudahan Beliau sentiasa ingat pada Allah swt....



P/s: AF sentiasa berdoa untuk dia agar sedar apa yang dia lakukan.

Nur Amalina Che Bakri Mangsa Fitnah 'Dunia Cyber'


Assalamualaikum wbt kepada rakan2 semua...

AF berdoa agar, segala-galanya yang sedang hebat diperkatakan oleh media cyber
yang dikatakan Nur Amalina Che Bakri, Pelajar Genius Malaysia itu adalah tidak betul sama sekali
bukan kerana AF ini nak membela Nur Amalina Che Bakri , bukan ada pertalian persaudaraan, 
cuma ada Talian persaudaraan sesama islam.. Sekarang Dunia banyak fitnah sana sini.

Lebih baik kita tunggu jawapan daripada empunya tuan badan sendiri kan.. dalam sebuah gambar, 
macam-macam cerita boleh di keluarkan. AF sendiri berdoa agar semua cerita, mahupun segala fitnah itu
tidak betul sama sekali.

Petikan ini daripada Harian Metro Online ..

JOHOR BAHRU: “Semua itu tidak benar! Anak saya masih meneruskan pengajian di tahun akhir dalam bidang perubatan,” kata Sabariah Hassan, 52, ibu pelajar genius, Nur Amalina Che Bakri.
Sabariah berkata demikian ketika mengulas dakwaan anaknya gagal dalam pengajian kerana mengamalkan gaya hidup bebas seperti tersiar dalam sebuah blog dan kini tersebar luas di Internet termasuk menerusi laman sosial facebook.
Menurut Sabariah, Nur Amalina, 23, yang menuntut di Universiti Edinburgh, Scotland, United Kingdom (UK) baru menamatkan pengajian dalam bidang farmakologi dan kini meneruskan pengajian dalam bidang perubatan di tahun akhir.
“Nur Amalina sedang menjalani latihan praktikal di sebuah pusat perubatan di sana (UK) dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei 2013 sebelum kembali ke Malaysia.
“Malah, dia kini bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan yang akan dijadikan rujukan kepada pensyarah, pelajar dan pengamal perbuatan. Buku itu dalam proses akhir untuk disiapkan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.
P/s: Sama-sama kita berdoa untuk Nur Amalina Che Bakri.

Sumber : Harian Metro Online

Pelajar Genius Nur Amalina Terkena Kejutan Budaya


Assalamualaikum wbt... Posting pertama untuk tahun 2012..

Berita yang kita dengar untuk Tahun Baru ini, agak mengejutkan semua pihak,
malah 1Malaysia agak terkejut dengan Pelajar Genius Malaysia yang pernah mendapat 17 A1 
dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). 

Dikatakan terkena Kejutan Budaya dari Negara Barat, Biar betulkan. Harap perkara ini tidak
la benar. Sedang hangat diperkatakan sekarang ini, Ramai yang kecewa dengan Nur Amalina Che Bakri
yang menjadi idola kepada pelajar-pelajar Malaysia untuk berjaya seperti beliau. AF sendiri berdoa
agar Nur Amalina kembali ke Pangkal Jalan, Jangan salahkan beliau kerana tak kuat iman untuk 
terkena kejutan budaya, Agar semua berdoa Nur Amalina Che Bakri ini Kembali ke Pangkal Jalan,
dan jangan Sia-siakan peluang untuk berjaya disana.

untuk ketahui berita lanjut.. Sila baca di bawah ini.

KUALA LUMPUR – Nama Nur Amalina Che Bakri tiba-tiba meletup di internet ekoran tersebarnya beberapa keping gambar yang didakwa gambar pelajar genius berbangsa Melayu itu yang agak kurang manis dipandang oleh rakyat negara ini.
Tujuh tahun dulu, nama Nur Amalina menjadi sebutan disanjung tinggi ekoran kejayaannya menempa sejarah memperoleh 17 A1 untuk Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan dinobatkan sebagai pelajar terbaik negara.
Beliau kemudiaannya melanjutkan pelajaran di University of Edinburgh, Scotland, di dalam dua bidang ijazah iaitu jurusan perubatan dan sains farmakologi serta ditaja sepenuhnya oleh Bank Negara Malaysia.
Nur Amalina sekali lagi menjadi buah mulut rakyat negara ini apabila beliau didakwa gagal dalam pengajiannya dan pulang ke tanahair secara ‘senyap-senyap’.
Bagaimanapun, desas-desus itu ternyata palsu apabila laporan menunjukkan bahawa gadis kelahiran Kota Bharu, Kelantan, itu masih lagi mengikuti kursus-kursus ijazahnya seperti biasa di universiti tersebut.
Namun pada permulaan tahun 2012 ini, namanya menjadi sebutan ramai yang mengecam Nur Amalina ekoran beberapa keping gambar seorang gadis seksi yang didakwa dirinya tidak memakai tudung, mewarnakan rambut dan kelihatan ‘liar’ berbanding imejnya sebagai pelajar pada tahun 2005.
Persoalannya, benarkah Nur Amalina telah berubah dan terpengaruh dengan unsur kejutan budaya ketika melanjutkan pengajian di luar negara?
Beberapa blog bergenre hiburan dan politik turut memuatkan gambar-gambar seksi Nur Amalina di laman web masing-masing dan mempersoalkan tentang identiti beliau yang jelas lebih kebaratan berbanding dahulu.
Antara blog yang menyiarkan gambar-gambar tersebut ialah Mediamalaya.com, Ceritamamat.com, Theflyingkick.blogspot.com dan banyak lagi.
Bagaimanapun, gambar-gambar yang dikatakan diambil dari laman sosial Facebook milik Nur Amalina itu telah dikeluarkan dari akaun tersebut setelah ia ‘bocor’ dan menggemparkan dunia siber negara ini semalam.
Sekiranya benar dakwaan bahawa gadis di dalam gambar tersebut adalah Nur Amalina, rakyat negara ini sudah tentu tidak punya hak untuk menentukan imej penampilan beliau mahupun apa jenis pakaian yang dikenakan dan sebagainya.
Namun, penulis pasti ramai di kalangan rakyat negara ini mahu Nur Amalina mengekalkan imej lamanya dahulu dan sudah semestinya anak gadis Che Bakri ini perlu menutup aurat meskipun berada jauh dari keluarga di Malaysia.
Apa yang perlu, doakan saja agar Nur Amalina mencapai kejayaan di dalam pengajiannya di luar negara dan pohonlah agar beliau kembali ke imej asal sebagai seorang gadis berbangsa Melayu yang kuat pegangan Islamnya.
Berikut adalah beberapa keping gambar Nur Amalina yang telah tersebar sebagaimana yang dimaksudkan:





P/s: AF berdoa agar Nur Amalina kembali ke Pangkal Jalan.. AF sendiri Bangga kerana ada anak Melayu berjaya mendapat 17A1 dalam SPM.. tetapi berita ini hebat diperkatakan, ada sedikit kecewa juga kan..

Sumber : MyNewsHub

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More